Egy látszólag egyszerű, mégis nagyszerű meditációs gyakorlatot szeretnék Neked most átadni. Elsőre egyszerűnek tűnhet, pedig ez az egyik legerősebb meditációs technika: a légzésfigyelés. Visszavezet minket az állandó pörgésből belső középpontunkhoz. Elménk lecsendesedik és egy igazán ellazult, feszültségmentes állapotba kerülünk.

Hogyan is kezdjünk hozzá?

Bár elég nehéz rávenni magunkat, hogy a légzésünket figyeljük, mert annyi sokkal érdekesebb dolog van, ha egy kis időt csak arra szánsz, hogy a légzésedet figyeld, felfokozódik benned az energia, a tudatalatti teret kap és különleges tapasztalatokra tehetsz szert. Könnyedén ki is pihenheted magad légzésfigyeléssel, ha legalább 20 percen keresztül csak arra koncentrálsz, hogy a légzéssel kifújod a fáradságot. Hihetetlen eredményeket érhetsz el; mindig zakatoló elméd elcsitul és a belső világod teret kap.

A gyakorlatról

Ez a gyakorlat a légzés minél részletesebb megfigyelésén alapszik. A légzésünk különleges utakra repít el bennünket. Kiszakít minket a fizikai világból, lecsendesíti elménket, mély nyugalmat és harmóniát idéz elő, koncentrációnk felerősödik, majd „egybeolvadunk a mindenséggel”. Megérkezünk valódi, belső középpontunkhoz. Az ember teljesen otthonosan tudja magát érezni ebben az állapotban. Érdemes minél többet gyakorolni.

A testtartásodat viszont nem kell kötelezően rögzíteni. Ha a pozíciód kezd kényelmetlenné válni, csukott szemmel érdemes nyújtózkodni, testhelyzetet változtatni. A diszkomfort érzettől ez megszabadít. Ebben a fajta lassú, belső jógázásban sok idő el tud telni. Ne legyen semmilyen kényszerítő ereje a testtartásnak, egyszerűen mozgasd ki magadból ösztönös mozdulatokkal a feszültséget. A meditációban az önfejmasszázs is ezt a célt is szolgálja.

A cikkben két gyakorlatot is találsz. Az egyik egy kis szöveges gyakorlat, amit elolvasás után könnyedén el tudsz végezni, 15 percet vesz igénybe.

Egy 1 órás meditációs hanganyagot is találsz a cikk végén Gyurkó Zsolt előadásában. Jó szívvel ajánlom, hogy hallgasd meg, szánj magadra egy órát!

Légzésfigyelés – meditáció

 

Kezdd el a figyelmed a légzésedre fordítani! Keresd lágyan a teljességet a légzésedben! Mélyen szívd be a levegőt! Engedd, hogy a bordák, mint egy rugó, szétfeszüljenek! Szívd tele a tüdődet levegővel, majd erőlködés nélkül engedd, hogy magától megtörténjen a kilégzés!

Először csak arra figyelj, hogy teljes legyen a légzésed! Tekintsd a légzést egy otthonos, természetes folyamatnak! Mintha az egyik legfontosabb elfoglaltságod lenne; egy olyan cselekedet, ami igazán közel áll hozzád. A sebessége olyan legyen, ahogy Neked tetszik, de annyi levegőt szívj magadba, amennyi csak beléd fér!

Érezd, hogy minden egyes belégzés és kilégzés egyre mélyebb állapotba visz! Csak a légzéseddel legyél elfoglalva, csak a légzésedre figyelj! Tekintsd úgy, mint egy külön világot, egy önálló elfoglaltságot! Minden lélegzetvétellel elméd egyre csendesebb lesz, tudatosságod növekszik.

Figyelmed tartsd a légzéseden 15 percen keresztül, kövesd a be- és kiáramló levegő útját.

Néhány gondolat útravalónak

Egy látszólag egyszerű, mégis nagyszerű meditációs gyakorlatot szeretnék neked most ajánlani.

Elsőre egyszerűnek tűnhet, pedig ez az egyik legerősebb meditációs technika: a légzésfigyelés. Visszavezet minket az állandó pörgésből belső középpontunkhoz. Elménk lecsendesedik és egy igazán ellazult, feszültségmentes állapotba kerülünk.

A cikkben két gyakorlatot is találsz. Az egyik egy kis szöveges gyakorlat, a másik pedig egy egyórás letölthető hanganyag.

GYAKORLAT

Légzésfigyelés meditációs gyakorlat - hanganyag

Gyakorlatra fordított idő átlagosan:
60 perc

Milyen esetekre, milyen gyakran és kiknek ajánlom:
Azoknak ajánlom, akik szeretnének mélyen ellazulni, feszültségmentes állapotba kerülni, és szeretnék energiaszintjüket megnövelni. Érdemes hetente vagy pár naponta elvégezni a gyakorlatot.