A mentális testünket gondolatokkal, az érzelmi testünket pedig érzésekkel tápláljuk. Pont úgy, mint ahogy fizikai testünket táplálékkal.  Az átlagember folyamatosan kapja kívülről a gondolatokat, ingereket és erre reagál valamit. Ismerjük fel, hogy a gondolataink befolyásolják, hogyan érezzük magunkat! Ismerjük fel azt is, hogy képesek vagyunk irányítani a gondolatainkat! A legtöbb ember viszont nem tudatosan választja ki, hogy miről gondolkodik.
Amikor például bekapcsoljuk a tévét vagy rádiót, akkor a hatása alá kerülünk a hallottaknak és látottaknak és ehhez kapcsolódó érzések keletkeznek bennünk.  De ezek a gondolatok és érzések nem teljesen a sajátjaink, jelentős részét a környezetünkből kapjuk. Olyan gondolatokat kellene alkotnunk tudatosan, amilyen irányba haladni szeretnénk.

Alkoss tudatosan jó gondolatokat!

A gondolatokra és érzelmekre olyan reakciókat ad a szervezetünk, amik mérhetően megváltoztathatják még a vérképünket is. Ha tudod, hogy egy gondolat rossz és káros, akkor érdemes nem „elfogyasztanod” mint mentális táplálékot. A mérges gombát sem eszed meg attól, hogy látod az erdőben. Még akkor sem, ha néhányan tudatlanságból ezt teszik.

Meg kell tanulnunk helyesen gondolkodni, helyesen használni az elménket! Ha észreveszed, hogy harag vagy rossz érzés van benned, azt nem elfojtanod kell, mert az csak további problémákat idéz elő.

A megoldás

Tudatosan a jobb gondolatokra kell terelned a figyelmed, ami jó érzéseket kelt benned. Ha tudod, hogy valaminek negatív következményei vannak, azt érdemes elkerülnöd. Irányítsd pozitív dolgokra a gondolataidat!

A külvilág néha badarságokkal akar etetni; ezért érdemes magunkat minél sűrűbben figyelni és ha ki akarnak billenteni, ezt ne hagyjuk! Olyan pozitív gondolatköröket válasszunk, amik jó érzéssel töltenek el minket!

Minél tudatosabb vagy, annál hamarabb tudsz váltani. Mint amikor autót vezetsz, a kezedbe kell venni az irányítást. Ez egy nagyfokú tudatosságot igényel, igazi belső munka.

Keresd meg azokat az érzéseket és gondolatokat, melyek a javadat szolgálják! Próbáld ki, hogy a gondolataidat és érzéseidet tudatosan hozod létre! Nem csak abból „táplálkozol”, amit valaki más „készített”. Az az információ, amit nem fogadsz magadba, nincs Rád hatással.

A gondolatokból és az érzésekből fognak megszületni a döntéseink is. Döntéseink pedig nagyban meghatározzák életünk alakulását.

Gondolati üresség

Ha hatékonyan gondolkodsz, akkor jól esik utána az ürességben is lenni. A tudatos üres elme egy pozitív állapot, felemelő érzés. Érdemes rendszeresen a gondolati üresség állapotában is lennünk. Az elménknek is ugyanúgy jót tesz a kiüresedés, mint az emésztőrendszerünknek.

A cikk mellett egy szuper, 25 perces letölthető meditációs gyakorlatot is találsz, amivel tudatosan megalkothatsz gondolatokat és érzéseket. Nyugalmat, egyensúlyt, derűt vagy amire éppen szükséged van.  Keress magadnak egy kényelmes, békés helyet (ez lehet kedvenc foteled is), kapcsold ki a telefonod, zárd be az ajtót és kezdj neki a meditációnak!

A meditációt Gyurkó Zsolt vezeti.

Néhány gondolat útravalónak

Vedd észre, hogy hatalmad van a gondolataid felett! Tudatosan jó irányba terelheted gondolataidat és ezáltal életedet is. Ne hagyd, hogy mások irányítsák és befolyásolják gondolataidat és érzéseidet! Ha felismered, hogy a döntés a Te kezedben van, már sokkal könnyebben tudsz váltani és a helyes irányba terelheted az életedet.

GYAKORLAT

Gondolkodj tudatosan - hanganyag

Gyakorlatra fordított idő átlagosan:
25 perc

Milyen esetekre, milyen gyakran és kiknek ajánlom: 

Azoknak ajánlom, akik szeretnének mélyen ellazulni, feszültségmentes állapotba kerülni, szeretnék megtanulni lecsendesíteni az elméjüket. Érdemes hetente, vagy pár naponta elvégezni a gyakorlatot.