Oldjunk stresszt meditálással! A meditációról elsőre mindenkinek az ugrik be, hogy nyugodt környezetben, kellemes háttérzenével és kényelmesen elhelyezkedve igyekszünk kizárni a külvilágot, ezzel elérve egy nyugodt lelkiállapotot.

Ez nem is rossz kezdés, azonban a mindennapokban sokkal többször van szükségünk nyugodt lelkiállapotba kerülni, mint ahányszor a fent leírt körülményeket létre tudjuk hozni. Ezért szeretnék egy olyan gyors meditációs technikát megosztani veletek, amit akár buszon utazva is alkalmazni lehet.

Mielőtt a gyakorlatot leírom, szeretném, ha kis betekintést nyernél, mire is jó a meditáció a feldúlt lelkünk lenyugtatása mellett.

Napjainkra már számos kutatás kimutatta, hogy a meditáció pszichére való hatása mellett hosszú távon akár fizikai változások is végbemehetnek.

Mire jó a meditáció?

A legegyszerűbb változások már pár hónap alatt észlelhetőek. Ilyen például a vérnyomásra és az emésztésre gyakorolt jótékony hatása. Még hosszabb távon, ha rendszeresen szánunk rá időt, az agykéreg tekervényezettsége markánsabb lesz, a szürke- és fehérállomány tömege növekszik. Ezek a változások nem csak az egészséges ember agyi funkcióit teszik jobbá, hanem egyes memóriazavaroknál, vagy kóros elmezavarok esetén is elérhetőek javulások. Említhetem itt még a szívkoszorúérben szenvedőket is, akiknél a rendszeres meditáció szintén pozitív változást okoz.

Már rövid, de rendszeres meditáció is alkalmas lehet a fájdalom csökkentésére.

A testi változás mellett idővel a meditálók jobban tudnak figyelni a pillanatra, ezzel valamennyire háttérbe szorítják egojukat. Ez mindenképpen pozitív élmények sokaságát eredményezi az egyén és környezete életében.

mi is a meditáció?

Nagyon sokan összekeverik a meditációt az elcsendesedéssel, relaxációval. Míg az említett módoknál egy laza, semmire sem összpontosító folyamatról van szó – a legtöbb esetben az emberek el is alszanak –, addig a meditáció egy tudatos befelé fordulás. Azt is érdemes megjegyezni, hogy nem csak egyféle meditáció van, még ha a technika alapjai egyeznek is.

Minden esetben az elérni kívánt eredmény határozza meg, milyen meditációs technikát alkalmazunk. Mi most nem fogunk elmélyülni mindben, kizárólag egy gyors és egyszerűen kivitelezhető technikát mutatok meg, amellyel a felfokozott lelkiállapotunkat csendesíteni tudjuk.

Természetesen a mérték attól függ, hogy negatív vagy pozitív stressz ért minket (erről itt írtam bővebben: Instant stresszoldás a reflexológia segítségével). Igen, olykor a kitörő örömérzetet kiváltó helyzet esetén is érdemes kicsit csillapítani magunkat, ugyanis sok esetben ez a túlzott öröm figyelmetlenné tehet minket a körülöttünk lévő eseményekre, ami lássuk be – pl. vezetés közben –, nem túl szerencsés.

Ha megtetszett a gyakorlat, alkalmazd amikor csak tudod, mert már 8 hét alatt jelentős változásokat vehetsz észre magadon. És merj továbblépni, újabb technikákat elsajátítani! Javítsd ingyen a közérzetedet, életminőségedet!

Miért ennyire fontos a stresszoldás?

Mert a mindennapjainkban előforduló stresszfolyamatok hosszútávon egészségkárosodáshoz vezethetnek, amelyek tünetileg megjelenhetnek a magas vérnyomástól a gyomorfekélyig számos formában.

Néhány gondolat útravalónak

Szánj magadra naponta legalább öt percet! A jó közérzet fontos. Érezd jól magad a bőrödben!

Az itt leírtak, mint minden esetben, az átlagosan tapasztalt körülményeket és hatásokat mutatták be. Természetesen lehetnek ettől eltérő eredmények, tapasztalások is. Ilyen esetekben nincs másról szó, mint a tüneteket kiváltó ok(ok) különbözőségéről, illetve szervezetünk metabolizmusának eltéréséről.

GYAKORLAT

Stresszoldás meditációval

Gyakorlatra fordított idő átlagosan:
kb. 3-5 perc

Milyen esetekre, milyen gyakran és kiknek ajánlom:
Szorongás, stressz, hirtelen fellépő érzelmi változás (hirtelen öröm, bosszúság) esetére